Svjetski dan oralnoga zdravlja 2014 (WOHD)

Svake godine, 20. marta, više od 50 zemalja planira obilježavanje Svjetskog dana oralnog zdravlja (World Oral Health Day). U saradnji sa FDI, Svjetski dan oralnog zdravlja 2014 održaće se u Pakistanu .

Što je Svjetski dan oralnoga zdravlja (WOHD)?

Svjetski dan oralnog zdravlja (WOHD) obilježava se svake godine, 20. marta . To je međunarodni dan kad se istče prednosti zdravih usta i promoviše svjetska svijest o pitanjima oko oralnog zdravlja i važnosti oralne higijene.To je dan kad ljudi treba da se zabave – dan koji bi trebao biti pun aktivnosti zbog kojih bismo se smijali, pjevali i osmjehivali.

Zašto je WOHD važan?

WOHD je važan, jer 90% svjetske populacije pati od oralnih bolesti. Mnoge od njih bi se mogle izbjeći kroz povećanu  podršku vladinih organa, zdravstvenih institucija i društva uopšte i finansiranjem programa za podizanje svijesti o prevenciji, otkrivanju i liječenju ovih bolesti.Osim toga, Svjetski dan oralnoga zdravlja nudi dentalnim i oralnim zdravstvenim zajednicama platformu za djelovanje kako bi se globalno smanjio teret oralnih bolesti.

Koja je tema za WOHD 2014 ?

Tema Svjetskog dana oralnog zdravlja 2014 je “Proslava zdravog osmijeha ” – zato što su zdrava usta razlog za slavlje! Naši napori se odnose na zaštitu zuba i usta svjetske populacije tokom života, od djetinjstva do zrele dobi. Krajnji koncept je dopunjen s dodatkom raznih slogana, naglašavajući ugodne stvari koje možemo učiniti kad imamo zdrava usta i zdrav osmijeh : jesti, smijati se, ljubite se, prati , zviždati , ispirate , žvakati … za zdrava usta !

Ko je publika za WOHD 2014 ?

Svako može učestvovati u WOHD 2104 : zdravstvena udruženja, specijalističke skupine, članice FDI organizacije i partneri, nevladine grupe, mediji, obrazovna udruženja, škole, društvene skupine i pojedinci. Svako ima svoju ulogu u podizanju nivoa svijesti i potstreku ljudi da se preduzmu mjere kako bi se smanjili svi oblici oralnih bolesti.

Brzi pregled globalnih činjenica o brizi za oralno zdravlje i bolestima: 90 % pripadnika svjetske populacije u svom životu patit od oralnih bolesti, u rasponu od karijesa, parodontnih bolesti i zubnog karijesa do oralnog kancera. Samo 60% svjetske populacije brine o oralnom zdravlju. 60 % -90 % školske djece širom svijeta imaju karijes. Zubobolja je razlog broj jedan za izostajanje iz škole u mnogim zemljama. Iako se teret oralnih bolesti smanjuje u razvijenim zemljama , komplikacije bolesti desni su sve češće , posebno kod starijih ljudi . Glavni faktori rizika, kao što su duhan i alkohol, konzumiranje hrane bogate mastima, soli i šećerom doprinose nizu hroničnih bolesti, uključujući i oralne bolesti. Prva linija oralne zdravstvene zaštite za pojedinca je kroz prevenciju:  naročito se preporučuje korištenje zubne paste sa fluorom  najmanje dva puta dnevno i redovne kontrole. Postoji više od milijon kvalifikovanih stomatologa širom svijeta koji, koristeći savremene stomatološke tretmane mogu vratiti gotovo sve funkcije i estetiki zdrave  zube. Međutim, njihova raspoređenost širom svijeta nije ravnomjerna što ostavlja neke najsiromašnije regije nepokrivene. Po teome, manje od jednog stomatologa dolazi na 300.000 stanovnika .